Sådan spærrer du et MitID-identifikationsmiddel

Hvis du mister et MitID-identifikationsmiddel (telefon/app, kodeviser, kodeoplæser eller chip) eller har mistanke om, at det bliver misbrugt, skal du straks spærre det. Kender andre din adgangskode til MitID, skal du også ændre den med et samme.

Har du mistanke om, at nogen misbruger dit personlige MitID, skal du omgående undersøge det. Det kan du få hjælp til på MitID.dk.

Undersøg, om andre misbruger dit MitID

Har du mistet dit identifikationsmiddel?

Hvis du har mistet et MitID-identifikationsmiddel (telefon/app, kodeviser, kodeoplæser og chip), bør du straks spærre det.

Spær dit MitID-identifikationsmiddel

Har du ikke mulighed for at spærre dit identifikationsmiddel selv, kan du ringe til MitID-support på telefon 33 98 00 10, som har åbent kl. 8-20 i hverdage og kl. 10-16 i weekender.

Uden for åbningstid kan du få hjælp til at spærre MitID ved at ringe til Cyberhotline for digital sikkerhed på telefon 33 37 00 37.

Kender andre din adgangskode til MitID?

Er der andre, der kender din adgangskode, bør du straks ændre den. MitID er personligt, og du må ikke oplyse din adgangskode til andre, hverken samlevende, forældre eller børn.

Skift din adgangskode

 

 

Senest opdateret 10-07-2023

Har du læst?

Sådan spærrer du dit MitID midlertidigt

Hvis du har mistanke om, at nogen misbruger dit MitID, skal du straks spærre dit MitID.

Læs her hvordan du spærrer dit MitID.

Sådan laver du en kreditadvarsel

Hvis du har mistanke om din identitet bliver misbrugt, kan du oprette en markering i CPR om kreditadvarsel.

Sådan opretter du en kreditadvarsel

Offer for identitetstyveri

Hvis du har mistanke om, at dine personlige oplysninger bliver misbrugt, kan du følge rådene herunder.